Tulajdonságok

Erő: Ettől is függ, hogy mennyi terhet bírsz cipelni, és növeli a fegyvered sebzését, Erő/2 sebzésponttal.

Intelligencia: Minél magasabb, annál több maximális varázspontot kapsz szintlépéskor. A varázslatok sebzése is több lesz IQ/2 sebzésponttal. Ezenkívül a mágia szakértelmed nem lehet magasabb, mint az IQ-d 1,3-szorosa! Pihenéskor ettől függően kapsz aktuális varázspontot, 10+IQ-t.

Gyorsaság: Ez tulajdonképpen a kezdeményező dobásod. Ha magas értékű, akkor Te ütsz először és csak utánad az ellenfeled. Ha a kezdeményező dobásod és a gyorsaság tulajdonságod összege háromszor annyi, mint az ellenfeled kezdeményező dobása és gyorsasága, akkor nemhogy Te ütsz először, hanem kettőször teszed, míg ő csak egyszer. De ez fordítva is igaz!

Ügyesség: E tulajdonság határozza meg, hogy mekkora lehet maximálisan a fegyverszakértelmed, mégpedig úgy, hogy az ügyességed másfélszerese lehet. Tehát ha van 6-os ügyességed, az azt jelenti, hogy a fegyveres szakértelmeid 9-ig fejlődnek.

Kitartás: Szintlépéskor ez a tulajdonságod határozza meg, hogy mennyi maximális életpontot kapsz. Ez úgy néz ki, hogy: (kitartás/3)+8+(1-től 4-ig). Pihenéskor és kaja fogyasztásakor ettől függően kapsz életpontot. Illetve ez a tulajdonság is szerepet játszik abban, hogy mennyi cuccot tudsz magaddal cipelni, de nem akkora mértékben, mint az erő.

Szerencse: Ennek a tulajdonságnak köszönheted, ha kikerülöd a csapdát a labirintusokban. Ezenkívül szerepe van ásás közben, illetve lopásnál, rablásnál. Ezenkívül e tulajdonsagod kb. ötödrésze szintlépéskor hozzáadódik az életpontodhoz, persze lefelé kerekítve.

Szakértelmek

A fegyveres szakértelem mutatja meg, hogy mennyire értesz az adott típusú fegyverhez. A fegyvereknek van egy minimum szintjük, amit el kell érned mind tapasztalati szintben, mind fegyveres szakértelemben, hogy 100%-osan ki tudd őket használni. Három típusuk létezik: Ütő/zúzó, Szúró/vágó és Távolsági. A szörnyeket általában valamelyik típussal könnyebb sebezni. Erről vagy a szörnylistában, vagy pedig a szensz-gömb nevű tárgy segítségével kaphatsz információkat.

A mágia szakértelem határozza meg, hogy a varázslótoronyban hányadik szintig tudod elsajátítani a négy elemi mágiát: föld, levegő, víz és tűz. Amikor ez a képzettséged fejlődik, kapsz maximális varázspontot. A veled szembe kerülő szörnyek érzékenyek valamelyik típusra. Erről is a szörnylistában, vagy pedig a szensz-gömb nevű tárgy segítségével kaphatsz információkat.

A lopás szakértelemmel tudod a városlakók zsebét megkönnyíteni pénztől. Ezt a képzettséget a kaszinóban tudod megtanulni és ott is lehet fejleszteni, ha már eleget gyakoroltad a lopás "művészetét". Erről a játék fog téged értesíteni. Ez minden esetben pénzbe kerül, minél magasabb a szakértelem, annál többe.

A rablás szakértelemmel tudod más karakterek házát kifosztani, az ott lévő tárgyak közül véletlenszerűen magadévá tenni néhányat. Ezt a képzettséget is a kaszinóban tudod megtanulni és ott is lehet fejleszteni, ha már eleget gyakoroltad. Erről a játék fog téged értesíteni. Ez minden esetben pénzbe kerül, minél magasabb a szakértelem, annál többe. Persze az emberek csapdákkal védik a házaikat, amelyen tulajdonságaidtól függően tudsz keresztülgyalogolni.

Csapdák

A házba szerelhető csapdák akkor védik a legjobban a házi vagyont, ha jó nagy szintüek. 6 beszerelhető csapda közül választhatsz, mindegyik más tulajdonság ellen véd, de csak hármat tudsz a házadba beszerelni. Csapdát az erőd hátsó szobájában tudsz venni.

Ajánlatos alacsony lopás és rablás szakértelemmel a Sötét negyedben próbálkozni, mert ott a legrosszabb a közbiztonság. Harcos negyedben a legnehezebb könnyű pénzhez jutni, a Kezdő negyedben pedig nem lehet rabolni.

Aréna

Az arénáról pár szót, mert ezt is kértétek.

Itt lehet harcolni más karakterekkel, akik a klónjukat itt elhelyezték. Ha bemész és klónt szeretnél elhelyezni, érdemes magaddal klónkövet vinni, mert ez erősíti a klónodat számomra ismeretlen mértékben. Ezt vegyesboltban tudsz vásárolni. Ezenkívül tétet kell elhelyezned, amit ugyebár, mint egy fogadásban a klónod kihívója is feltesz a harc előtt, Ha van egy erős klónod, lehet vele egy kis pénzt összeszedni. Gondolom... :) A klónt a program irányítja. Ha meghalsz egy klónnal vívott csatában, az ugyanolyan következményekkel jár, mintha egy szörny ellen vesztettél volna. A győzelem viszont a pénz elnyerését vonja maga után és elég szép mennyiségű tapasztalati pontot.

Na ennyi egyenlőre. Jó kattogtatást: Havet
Újraírta, bővítette, HTML5-re átírta: Gregor Man